Matkroken Meisingset fikk prisen Årets Kundefavoritt

Fornøyd: Både kundene og Jeanne Hoseth Rosvold er fornøyde.

Fornøyd: Både kundene og Jeanne Hoseth Rosvold er fornøyde.

Av

Nylig gjennomførte Matkroken et digitalt butikksjefmøte, der årets beste butikker ble kåret. Matkroken Meisingset har de mest fornøyde kundene

DEL

Butikksjefer og andre ansatte i Matkroken var nylig benket foran PC-ene sine for å følge kjedens digitale butikksjefsmøte. Egentlig skulle alle samles til konferanse, men grunnet koronaviruset blir møtet gjennomført digitalt.

En av prisene som ble delt ut er Årets Kundefavoritt. Hver uke sendes det ut spørreskjema til kunder som handler for over ett visst beløp i Matkrokens butikker, der blant annet andelen fornøyde kunder måles. Av alle sammenliknbare Matkroken-butikker i landet er det Matkroken Meisingset som kan vise til høyest andel svært fornøyde kunder i 2019.

– Det var veldig uventet å vinne denne prisen! Det er så mange dyktige butikksjefer og kjøpmenn i Matkroken, og at vi skulle vinne Årets kundefavoritt hadde jeg ikke turt å drømme om en gang, sier Jeanne Hoseth Rosvold, butikksjef i Matkroken Meisingset.

Hoseth Rosvold forteller at hun og et par ansatte fulgte sendingen fra kontoret på butikken.

– Det er synd at vi ikke fikk møtes slik vi normalt sett gjør, for det er så artig å møte resten av butikksjefene i Matkroken. Men på grunn av koronaviruset og smittevernhensyn gikk ikke det i år, og vi fulgte heller sendingen fra kontoret. Da Matkroken Meisingset ble ropt opp som vinner, var det nok ingen tvil for kundene i butikken at noe foregikk på bakrommet. Vi både hyla og skreik av glede, sier Hoseth Rosvold og ler.

Det er ikke første gang Matkroken Meisingset blir hedret med en pris. Butikken ble kåret til Årets kundefavoritt og Årets Komet i 2018, samt Årets Komet i 2017.

– Det er like stor stas hver gang, og jeg er kjempestolt over hva vi har fått til i butikken vår. Årets kundefavoritt henger ekstra høyt, siden det er kundene vi er her for. For oss er det viktig å yte god kundeservice, og vi strekker oss langt for kundene. Vi pakker varer og bærer ut i bilen for kunder som trenger hjelp, og åpner gjerne butikken tidligere for å kunne levere ferske brød eller kaker til kunder som skal feire konfirmasjon, sier Hoseth Rosvold.

At de ansatte ved Matkroken Meisingset strekker seg langt for kundene er det liten tvil om. Dersom kunder etterspør en vare butikken ikke har, gjør de alt de kan for å likevel få tak i varen.

– Jeg hadde en kunde innom en vinter, som jeg aldri før hadde møtt. Kunden ville kjøpe ved, for han og kona skulle ut i skogen og grille med barna. Vi hadde dessverre ikke ved i butikken, men da tok jeg likeså godt med kunden på «vedslang» hos mine foreldre! Er det andre varer kundene etterspør og som vi ikke har, så ringer vi rundt til venner og bekjente for å skaffe varene, forteller Hoseth Rosvold.

Butikksjefen forteller at prisen Årets kundefavoritt er en lagseier.

– Jeg har kjempeflinke kollegaer som står på og som er opptatt av å yte topp service. Det er aldri noe problem når man spør om noe ekstra. Vi er rett og slett en fin gjeng i en liten butikk, avslutter Hoseth Rosvold.

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken