Bygger om fergekaiene på Kanestraum og Halsa til 139 millioner

Tegning: Anbudstegningen viser ferjekaien på Kanestraum før og etter ombyggingen. Eksisterende kai er markert med lysegrå farge.

Tegning: Anbudstegningen viser ferjekaien på Kanestraum før og etter ombyggingen. Eksisterende kai er markert med lysegrå farge.

I høst begynner arbeidet med å oppgradere fergekaiene ved Kanestraum og Halsa. Det er for å kunne ta i bruk nullutslippskaier.

DEL

Ferjekaiene på E39-sambandet mellom Halsa og Kanestraum skal oppgraderes for å kunne ta i bruk nullutslippsferjer fra 1. januar 2021.

Statens vegvesen har nå inngått en avtale med entreprenør Christie & Opsahl AS for dette arbeidet med en kontraktssum på 139 millioner kroner (uten mva.).

– Vi starter på Kanestraum i begynnelsen av september, og på Halsa i begynnelsen av oktober. Det blir med andre ord byggeaktivitet på begge sider samtidig, men ferjene vil fortsette å gå som normalt i anleggsperioden, sier prosjektleder Olav Megrund i Statens vegvesen.

Artikkeltags